Nudíte se? Kupte si kartu IREDO!

11. října 2013 v 8:06 |  Kostelecko
Pro ty co nejsou z podorlicka, nebo alespoň z východních Čech, nejdříve vysvětlení. IREDO je Integrovaná REgionální DOprava. Je to provázání autobusových a vlakových spojů různých dopravců do společného systému s jedním tarifem a jednou jízdenkou. Dosud se jezdilo na papírové jízdenky, včetně přestupních, sedmidenních a měsíčních.
Nedávno se ale firma OREDO, která je organizátorem a správcem systému, rozhodla z důvodů pro mě nepochopitelných a nesmyslných pro změnu - papírové jízdenky budou nahrazeny čipovou kartou. Tu si každý, kdo chce jiné než základní, obyčejné nepřestupní jízdné (zde zůstává nadále obyčejná papírová jízdenka) musí pořídit a tato karta se stává nosičem všech ostatních druhů jízdenek. A tak došlo i na mě. Od té doby se zaběhlé a rutinní cesty do zaměstnání změnily dílem v adrenalinový sport, dílem v cestu Otíka Rákosníka do Prahy.
První pokus - týdenní, tedy sedmidenní jízdenka na kartu. Poprvé se nepovedlo, stejně dostávám tehdy ještě platnou papírovou týdenku. Podruhé - mám týdenku na kartě, nastává problém jak ji uplatnit při nástupu. Přikládám kartu ke čtečce, nic. Nutno se domluvit s řidičem, co vlastně mám a chci, po několikerém zkoušení a šmudlání karty po snímači se konečně daří. Situace se při každém nástupu pravidelně opakuje.
Druhý pokus - nákup obyčejné jízdenky na kartu. Opět problém. Koupit obyčejnou jízdenku za hotové nelze, je nutné nejdřív vložit na kartu nějaký obnos ze kterého se jízdné strhává. To ovšem nelze ve vlaku, takže opět jedu na klasické jízdné a papírovou obyčejnou jízdenku.
Třetí pokus - přestupní jízdenka, nutná pokud cestou přestupujete mezi dvěma autobusovými linkami. Opět musím nejdřív nabít kartu, což u řidiče autobusu naštěstí jde. Potom dostávám přestupní jízdenku, pohoda.....
Pohoda až do přestupu. V druhém autobusu dávám kartu ke snímači, nic. Dohaduji se s řidičem, on viditelně nechápe co po něm chci, já zase nechápu co on chce po mě. Po zmatcích, kdy mi dá z peněz na kartě další papírovou jízdenku kterou nepotřebuji, a několika minutách dohadování se konečně dozvím že ta přestupní jízdenka vlastně na kartě není a že ten papírový lístek, který jsem považoval za potvrzení transakce je klasická papírová přestupní jízdenka! Ona totiž přestupní jízdenka na kartě zatím tak ňák nefunguje, a tak se nepoužívá, ale nikdo se to nějak nesnaží vůbec cestujícím vysvětlit.... Takže zatímco jsem byl celou dobu přesvědčený že na přestupní lístek potřebuji kartu a na té kartě je nahraný, jen jsem zbytečně vložil peníze na kartu a z ní zase zaplatil papírový přestupní lístek, který jsem si mohl koupit rovnou.....
Takže, vážení a milí majitelé Oreda. Koukejte si ten váš chlívek pořádně vykydat a zařídit, aby a)všechno fungovalo jak má a za b)aby to fungovalo stejně jednoduše, spolehlivě a efektivně, jako papírové jízdenky. A za c)aby cestující veřejnost byla o těch vašich technologických experimentech informovaná. Ke kartě jsem dostal spoustu papírů, obchodní podmínky kde se dočtu spoustu věcí, ale základní vysvětlení jak kartu správně používat při nákupu a uplatnění jízdenky chybí. To zjišťuji až metodou pokus/omyl ve snaze tu kartu používat, a už mě to přestává bavit. Pokud mi ani maturita a IQ kolem 130 nestačí k tomu, abych si mohl normálně koupit jízdenku v autobusu, je ten váš systém víte k čemu.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama